woensdag 1 september 2010

Teatree for you and me

Vandaag een review van de nieuwste en nu al meest geliefde producten in mijn badkamer!
Ik ga voor jullie de Teatree lijn van het kruidvat uitgebreid reviewen! ;)
Laten we in chronologische volgorde beginnen:

Allereerst is er de Teatree Wasgel:
Teatreewasgel.jpg
Wasgel
Wat kruidvat hier zelf over zegt op het etiket: 
Kruidvat Teatree wasgel voor de onzuivere huid, is een zeepvrije wasgel, verrijkt met Teatree olie voor de intensieve reiniging van het gezicht. Deze wasgel, verrijkt met Teatree olie, helpt eventuele onzuiverheden tegen te gaan, zonder de huid uit te drogen. Het toegevoegde Kamille extract heeft verzachtende, ontstekingsremmende en ant-irriterende eigenschappen.

Wat ik erover zeg: 
Deze wasgel is licht schuimend als hij op het gezicht wordt aangebracht,  je moet hem zo'n beetje 'inmasseren' en daarna met een nat washandje afhalen. Hierna voelt je gezicht echt squuuueky clean én is het enorm zacht! Hellò babybilletjes-velletje! Ook heb ik het gevoel dat m'n porieën er minder zichtbaar van worden en dat puistjes of opkomende vriendjes van die lelijkerds een halt wordt toegeroepen. De eerste keer heb ik m'n gezicht wel érg enthousiast onder handen genomen waardoor ik erna wel een pijnlijk en trekkerig velletje had, dus ga er niet té wild mee te werk!
Deze wasgel krijgt van mij een fantastische 9 op 10 (puntje af voor de geur, voor mij niet stòrend maar geurloos zou hij PERFECT zijn!)
(Ohja, sommige mensen kunnen de geur van deze producten als storend ervaren maar zelf heb ik hier geen last mee. Het hééft inderdaad een érg sterke geur, maar die is na een paar minuutjes al niet meer op te merken dus neem ik hem er in het begin graag bij!)

Dan gaan we verder met de Teatree Reinigingslotion:
teatreelotion.jpg
Reinigingslotion
Wat kruidvat hier zelf over zegt op het etiket:
Kruidvat Teatree reinigingslotion voor de onzuivere huid, is een milde reinigingslotion, verrijkt met Teatree olie. De zuiverende werking van Teatree olie maakt dit product zeer geschikt voor een onzuivere huid. Het toegevoegde Kamille extract heeft verzachtende, ontstekingsremmende en anti-irriterende eigenschappen. Deze reinigingslotion verwijdert de laatste onzuiverheden en alle sporen van make-up.

Wat ik erover zeg: 
Vergis je niet! Dit flesje lijkt érg hard op de wasgel maar is vloeibaarder en anders in gebruik.Deze lotion moet je met een wattenschijfje op je gezicht aanbrengen en niet afnemen met een washandje of water, het is zoals een tonic! Hierna heb je ook weer een schoon gevoel MAAR ik heb regelmatig het gevoel dat er een laagje op m'n gezicht achterblijft en dat ik er bijgevolg met een vettig blinkhoofd bijloop! Hij doet ook wel weer z'n werk qua schoon velletje en een gereinigd gevoel maar de nadelen wegen hier toch ietsje zwaarder door..
Deze Reinigingslotion krijgt van mij een 6 op 10 

Dan eindigen we met de dag-en nachtcréme:
Teatreedagennacht.jpg
Dag-en nachtcréme
Wat kruidvat hier zelf over zegt op het etiket: 
Kruidvat Teatree dag-en nachtcréme voor de onzuiver huid heeft zuiverende en egaliserende eigenschappen. De Teatree olie helpt de eventuele onzuiverheden van de huid tegen te gaan. Het Kamille extract heeft verzachtende, ontstekingsremmende en anti-irriterende eigenschappen. De toegevoegde Allantoïne zorgt voor een gaaf en gezond uitziende huid.
Wat ik erover zeg: 
Wat kan ik hier NIET over zeggen?! Deze créme is echt ge-wel-dig! Onvoorstelbaar dat zelfs m'n lush crémes hiernaast verbleken! Zo spotgoedkoop en zo fantastisch goed! Je ziet, niets dan lof over deze Teatree créme! Na al dit rondgestrooi van mijn liefde voor dit kleine groene potje zal ik het even hebben over wàt dit schatje dan allemaal wel doet voor je velletje!;) Hij maakt zichtbaar je porieën kleiner, je huid gladder, zachter én egaler van uitzicht! Nee ik lieg écht niet over dit wonderlijke smeersel! Voor mij heeft hij zijn vaste stekje op mijn badkamerkastje veroverd! Ook hier een opmerking qua geur: De meeste mensen smeren hem voor het slapen aangezien ze de geur wat te sterk vinden maar dit is voor mij weer geen enkel probleem. Ik smeer hem voor het slapen en als ik een dagje thuiszit ook s'morgens. Onder je make-up zou ik wel afraden, zo zat ik namelijk vorige week met een shiny grease-head omdat ik vergeten was eerst m'n gezicht schoon te maken.. écht geen aanrader dus! (Dat is wel z'n énige nadeel hoor! Beloofd!)
Deze Dag-en nachtcréme krijgt van mij een DIKKE VETTE 9 op 10 (een puntje af voor het kerstbal-effect onder je make-up)

Besluit van mijn lange teatree-verhaal:
Als je de wasgel aanschaft zou ik de reinigingslotion skippen aangezien ze zowat hetzelfde doel hebben én de wasgel (naar mijn bescheiden mening) stukken beter is dan de lotion! De dag-en nachtcréme is voor mij ook echt een pàreltje in deze collectie dus als je twijfelt gewoon DOEN!

De producten zijn allemaal rond de 2euro en waar ze te verkrijgen zijn zal iedereen ondertussen wel doorhebben?! ;) Kruidvat baby!

Er zijn meerdere producten in de lijn te koop maar deze heb ik (nog) niet in m'n bezit. Voor de geïnteresseerden is er o.a nog een scrub en een Teatree "aanstip" tubetje (de juiste naam ontglipt me net, de stiekemerd!)

Hebben jullie deze producten al gebruikt? En zijn jullie net zo enthousiast als ik?!

1 opmerking:

  1. Dankjewel, voor je tip ik heb het aangeschaft en ga het nu proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen